Nový ekonomický manažer Malík chce klubu pomoci

Sedmačtyřicetiletý ing. Stanislav Malík začne působit jako ekonomický manažer hokejového klubu IHC Písek s.r.o. od 1. června. Podle svých slov se celý dosavadní život zabýval ekonomikou. Ve své praxi vystřídal několik zaměstnání, kde vykonával funkce ekonomicko - finančních ředitelů. „V současné době se živím ekonomickým a daňovým poradenstvím, vedením účetnictví, prostě veškerou ekonomickou činností firmy,“ říká a ještě rázně dodává: „Chci klubu pomoci!“

Vztah k píseckému hokeji


O tuto hokejovou funkci jsem se zajímal z toho důvodu, že jsem velkým fanouškem píseckého hokeje. Samozřejmě mi bylo líto, asi jako každému, kdo to v Písku myslí s hokejem dobře, když jsem viděl, že to spěje do druhé ligy nebo ještě níž. Dostat se zpátky by potom bylo mnohem těžší než se nyní udržet.

Cesta do funkce

Prošel jsem konkurzem na podzim, tedy v době, kdy skončil pan Slivka. Tenkrát vyhrál pan Šrámek. Klub se na mě obrátil až nyní, kdy pan Šrámek sám odstoupil, a učinil rozhodnutí, že se tedy funkce manažera rozdělí na dvě – sportovního a ekonomického. Sportovním manažerem se stal trenér prvního mužstva pan Mazanec, dosáhlo se tak určité finanční úspory. Moje funkce obnáší dvě stránky – jednak ekonomický chod klubu, vytvoření pravidla a systému kontroly, druhou stránkou pak budou jednání s obchodními partnery.

Představy o chodu klubu

Svůj úkol vidím v tom, že chci, aby klub fungoval jako solidní firma, to znamená během června provést ekonomický audit v chování klubu z hlediska nákladů a výnosů jako u každé jiné firmy. Chci navrhnout opatření k tomu, aby se chování v klubu zoptimalizovalo, aby se klub začal skutečně chovat jako zdravá firma. Myslím si, že to bude mít nejen ten prvotní efekt, že se samozřejmě zpočátku uspoří, ale i že se lépe využijí vlastní zdroje. Málokterý klub má podle mě takové možnosti jako písecký klub, který má poměrně velké možnosti v sebefinancování. Nemám samozřejmě v tuto chvíli přesný přehled, ale myslím si, že takových klubů moc není a je to naše výhoda. Je třeba ji maximálně využít.

A druhý efekt je, že vzhledem k obchodním partnerům budeme vystupovat jako firma. Jsem Písečák a znám tedy záporné reakce, které v Písku vůči klubu jsou a které ho nepovažují v současnosti za solidní firmu. Také spousta případných partnerů a sponzorů má k fungování v klubu výhrady a z tohoto titulu nenavazuje konkrétní reklamní a sponzorské vztahy s klubem.

Přijdou změny?

V každém případě navrhnu nějaká opatření, bude na klubu, jestli je realizuje nebo ne. Může se i stát, že na konci června skončím já. Jestli máme opravdu vystupovat jako solidní firma, tak musíme těm partnerům dokázat, že jsme pro to něco udělali, nemůžeme o tom jenom povídat.

Přítomnost a výhled do budoucna

Já si myslím, že se současná situace dá vyřešit, a to i prostřednictvím prodeje hráčů, takový nejvýraznější příjem jsme nedávno získali prodejem Všetečky. Přednostně z toho budeme samozřejmě uhrazovat dluhy. Písek podle mě určitě první ligu v pohodě hrát může. Myslím si, že Písek zvládne příští sezónu dobře, co jsem se tak informoval, tak de facto kromě Všetečky, Nedorosta a Brože k velkému oslabení nedošlo a tak snad by neměl být velký problém tyto hráče nahradit.

Start nového ekonomického manažera

Prvním mým krokem bude určitě jednání se stávajícími sponzory, to bude probíhat během první poloviny června. S nimi nebudu jednat sám, mám představu, že se mnou na taková jednání bude chodit jeden člen výboru, který mě nějakým způsobem uvede, a nebo sportovní manažer pan Mazanec. Budu se jim snažit zaručit nějaké změny ve fungování klubu a přimět je k nějaké užší spolupráci. Jedná se například o písecký masokombinát, o protivínský Platan, Jitex... Takže doufám, že s nimi bude spolupráce klubu trvat dále.

Poté bych oslovil i další případné partnery, vytipuji si z každého oboru dejme tomu dvě tři firmy, které považuji za solidní, a s těmi budu přednostně jednat. Myslím si totiž, že spolupráce dvou solidních partnerů něco přinese. Když dám příklad, tak kontaktuji jen takové cestovní kanceláře, o nichž vím, že jsou pojištěné a podobně.

Uvedu konkrétní příklad. Budeme se snažit oslovit píseckou veřejnost v tom smyslu, že když my, klub, navážeme spolupráci se solidní cestovkou a tak tím takto způsobem dokážeme, že je to solidní cestovka. Takže Písečáci vyjádří třeba podporu klubu i tím, že využijí služeb té cestovky, s níž my budeme spolupracovat. Navíc, díky tomu, že s ní budeme spolupracovat my, bude mít jistotu, že se jedná o solidní firmu.

V tuto chvíli, každý kdo přispěje tak může být pomalu prezentován jako polozachránce píseckého hokeje, dostane absolutní možnost reklamy v tom smyslu, že pomáhá zachránit hokej ve městě. I to, že se ten hokej dostal do nějaké krize a teď se z něj dostane, tak je to ohromná příležitost se zviditelnit pro sponzory.

Takhle to chci udělat i pokud jde o realitní kanceláře a další. Takže doufám, že nám Písečáci pomohou i takovýmto způsobem. Pak třeba případně dojde k oslovení nějakých mimopíseckých partnerů, ale v této chvíli více věřím těm místním. Myslím si však, že můžeme být třeba zajímaví i pro naše okolí, třeba pro Rakušany. Pro rakouské firmy, které k nám budou chtít proniknout, je tady ta reklama poměrně laciná a za laciné peníze se budou moci výrazně prezentovat...

Děkujeme za rozhovor a věřme, že se nápady a představy pana Malíka co nejdříve vyplní.

Generální podporovatel

Partneři

Partneři ligy